|
Datum |
14 -
15 juni |
|
Ieper,
camperplaats op de camping
Jeugdstation
Bolwerkstraat 1. Prachtige plaatsen op een
rond punt.
Kostprijs €4.5 voor plaats en elektriciteit
+ €3 pp/pn en €25 waarborg voor de
magnetische sleutel.
In Temse was Ilse Geldhof Belgisch kampioene
geworden bij het wielrennen dames elite. Dit
weekend werd ze gehuldigd en was er een
receptie samen met de mensen van Fata
Morgana in het stadhuis van Ieper.
Via De site van de camping hadden we een
plaatsje gereserveerd. |
|
Zaterdag 14 juni:
Rond 17u. vertrokken naar de voor ons,
onbekende stad. Na een half uurtje rijden
kwamen we op de camping aan. Het was reeds
een hele week aan het regenen en zo was het
een beetje uitkijken da de wielen mooi op de
harde ondergrond bleven, elektriciteit
aansluiten nog maar eens TV-Vlaanderen
zoeken zonder succes en Ieper gaan
verkennen. De vestingen en kazematten, de
Menenpoort en de rest van al moois die in
Ieper te bezichtigen zijn. Ondertussen ons
gebruikelijk biertje op een terrasje. Tegen
dan was het de moment (20u.) voor "The Last
Post" aan de Menenpoort. Iedere avond worden
er daar 54.896 vermiste soldaten uit WO I
herdacht. Na de Ceremonie zijn we nog iets
gaan eten en een koffie gedronken. Juist
buiten vestingen is er daar ook een klein
natuurgebied. Dit hebben we voor een deel
doorkruist en kwamen zo terug uit in de
camping. Om daarna moe maar voldaan te gaan
slapen.
Zondag 15 juni:
Na een rustige nacht is Fie op zoek
gegaan naar een bakker,. Deze hadden we niet
gevonden de dag voordien. Maar na een ferme
wandeling kwam ze fier als een pauw de mh
binnen met een ferme zak vol met lekkere
ontbijtkoeken binnen. En we hebben er van
genoten.
Pas om 12u. was de receptie voor Ilse, dus
hadden we nog tijd om nog een ferme
wandeling te doen. Het was ook het weekend
dat er oldtimer rally was. Nog enkele
exemplaren konden we bewonderen op de markt.
Na de huldiging van Ilse en de mensen die
meewerkten aan Fata Morgana was er een
receptie. Veel bier... We zijn dan maar een
pizza gaan eten samen met Filip en Mieke. Na
een paar regenbuien zijn we dan nog maar een
beetje gaan stappen en naar goeie gewoonte,
ons bezoek aan het plaatselijk kerkhof
afgewerkt.
Rond 18u. waren we terug aan de mh, we
hebben daar nog rustig iets gegeten,
afgewassen en ons klaargemaakt voor vertrek.
Gelukkig kenden we het vervolg nog niet...
De mh was in de garage geweest om een
olieverversing en nieuwe filters te steken.
Bij het buiten rijden, moest Fie de
magnetische sleutel nog terug brengen naar
de receptie, en zag ik achteraan enorm veel
water naar beneden stromen die was blijven
staan bovenop de mh na een regenbui.
Nieuwsgierig als ik ben, stap ik uit en zie
vooraan ook iets stromen maar dan wel uit de
motor. De motor kap omhoog, ik als leek in "motorologie"
zag ik dat er diesel stroomde onderaan een
wit potje. De motor stil afleggen en het
stromen was gedaan. Wat nu? Wachten tot Fie
terug komt, bellen naar de garagist die aan
de mh gewerkt heeft...
Zijn nummer opzoeken en bellen op een
zondag, na wat uitleg en proberen het zelf
op te lossen, stelde hij voor om af te komen
maar de week voordien hadden we alles in
orde gebracht met Touring Wegenhulp dus
hebben we er maar gebruik van gemaakt. Na
1u.15 wachten was de persoon ter plaatse.
Hij heeft meer werk gehad om zijn papieren
in te vullen dan het probleem op te lossen.
Het was een dichting die niet volledig plat
zat onderaan de mazoutfilter.
Zo konden we terug vertrekken richting
Stasegem, juist nog 1 probleem oplossen, den
diesel was bijna allemaal weg dus moesten we
tanken. Gelukkig is er GPS en zo hadden we
binnen 1.2km al brandstof. De rit naar huis
was niet rustig, altijd maar in de spiegel
kijken of we geen vochtige streep aan het
trekken waren, maar nee, alles bleek in orde
te zijn.
We zijn de zelfde avond de mh nog voor de
deur van de garage gaan zetten zodat hij ook
nog een nieuwe disributiereim kon steken,
zodat we ons daarover ook geen problemen
hoefden te maken.
Foto's |
|