|
Datum : |
23
– 25 november |
|
Een weekendje Expo-bezoek in ’t stad, op zaterdag
en zondag rommelant en op zondag
verzamelbeurs en kattenshow. Phil kon het
combineren met op maandag een vergadering in
het Provinciecommando. We konden op
vrijdagavond onze herstelde Mobil II afhalen
en die zag er terug goed uit. Op vraag van
Phil had John Ceule (Hulste)reeds de
koelkast aangelegd, zodat deze direct na
thuiskomst kon opgevuld worden. Tegen
vrijdagavond 19u. stond Mobil II in de
startblokken. |
|
Zaterdag 23 november: Fie voerde Phil naar het kapsalon, zo
kon ze onze Nissan voltanken en omstreeks
11u terug komen om haar kapsel in orde te
brengen. Fie moest namelijk op maandag
werken en we hadden besloten om met Mobil II
en met de Nissan naar Antwerpen te rijden.
Mooi op het middag uur kon Phil stoppen met
werken en na nog een kort bezoek thuis
konden we omstreeks 12u45 vertrekken
richting Antwerpen. Fie was iets sneller ter
plaatse en stond Phil aan de poort op te
wachten, zodat alles vlot verliep en we onze
stek op de cp Vogelzang konden innemen. Toen
pas beseften we, dat bij vorst onze Mobil II
wel zijn water had laten lopen. Er zat niks
ander op dan terug naar de ingang te rijden,
om water te tanken. Eens de tank voor ¾ vol,
konden we terug naar onze stek. Na een
kleine maaltijd van baguette en charcuterie,
vertrokken we naar de Expo voor rommelant.
Het was 15u toen we er waren en liepen er
rond en na een drankje tot ongeveer 18u30.
We hadden besloten om iets te gaan eten bij
Colmar, maar daar hadden ze pas na 20u een
tafeltje vrij, we trokken verder. Net voor
het drukke verkeerspunt aan het Koning
Albertpark in de Generaal Lemanstraat zagen
we een Italiaans restaurant “Il Carpaccio”,
daar kregen we een tafeltje en waren we heel
vriendelijk ontvangen. We dronken eerst een
aperitief en bestelden beiden risotto
carciofi bottarga met een karafje rosé en
rood. Als dessert at Fie een Torta Mela en
Phil een sorbetto Limoncello. Toen we de
rekening vroegen, kregen we nog een
digestief aangeboden. Tegen 20u20 waren we
er buiten. Tegen dat we Vogelzang hadden
bereikt, was ons avondmaal reeds wat
gezonken. Fie ging slapen tegen 21u30, Phil
volgde een klein half uurtje later.
Zondag 24 november: Phil was wakker
omstreeks 7u. na een heel rustige nacht. Fie
volgde, toen de koffie klaar was. Als
ontbijt aten we pannenkoeken. Tot 10u.
bleven in onze Mobil II, om dan tegen
openingstijd te vertrekken naar de
verzamelbeurs.
Deze was eigenlijk meest
computer- en fotomateriaal met hier en daar
iets voor miniatuurauto verzamelaars. Nog
voor 11u waren we er buiten en gingen nog
eens naar rommelant kijken. Fie vond er een
klein schilderijtje op een mini ezeltje, een
aansteker van Remi Martin en een thermometer
met barometer met kwik. Net voor het
buitengaan vond Phil een speldje van een
militair sportbrevet. Nadat Phil een
duveltje en Fie een witteke hadden
gedronken, gingen we kijken naar de
poezenshow. Het was daar drummen om eens
deftig naar een poes te kunnen kijken, zo
waren we er vlug rond en trokken naar de cp,
het was toen 14u30. Terwijl Fie ons
middagmaal klaarmaakte, dronk Phil een
aperitiefje. De kippengyros met room en
rijst ging vlot binnen en was heel lekker.
Fie wilde thuis zijn voor het donker werd en
vertrok omstreeks 16u. Phil zou de vaat wel
voor zijn rekening nemen. We keken nog naar
het einde van de cyclocross in Koksijde,
waarin Van Der Poel terug boven iedereen
uitstak. Phil wandelde nog eerst mee naar de
uitgang en hielp Fie veilig vertrekken
vanuit haar parkeerplaats. Phil begon direct
aan de vaat en toen alles terug op zijn
plaats zat, was het wachten op een teken van
leven van Fie. Ze belde om 17u10 dat ze
veilig thuisgekomen was. Nadien was het vlug
donker en restte er enkel nog wat tv kijken,
nog een boterhammetje eten en omstreeks
22u15 te gaan slapen.
Maandag 25 november: Een beetje een
woelige nacht, pijn aan de keel en neus
verstopt, wel wakker om 6u15, maar nadat de
verwarming aanlag, direct terug onder de wol
tot 7u. Fie was blijkbaar ook al wakker.
Koffie zetten en dan een drietal eitjes
bakken, maar samen waren er wel 6 dooiers in
de pan. Dit samen met een stukje stokbrood
was een ferm ontbijt. Na de vaat begon Phil
met de ruiten van de cabine langs buiten te
wassen en dan de cabine langs binnen
stofvrij maken.
De badkamer kreeg een beurt
en overal werd het stof afgenomen, om te
eindigen met de vloer uit te vegen en te
stofzuigen. Terug alles proper, het was toen
al 10u30, het toilet werd ook nog geledigd.
De vergadering voor Phil was om 14u en het
was een dik half uur wandelen van de cp. Zo
kon Phil niet te laat zijn middagmaal
nuttigen en warmde de linguiné met hesp en
kaassaus op tegen 12u. Zo restte er nog
genoeg tijd om de vaat te doen en alles
klaar te zetten voor vertrek na de
vergadering. Het lukte om iets na 13u naar
het Militair provincie commando in de
Belgiëlei te vertrekken. Na een half uurtje
en dus iets te vroeg kwam Phil aan zijn
bestemming, maar wandelde wat door en terug.
Maar het was nog wat te vroeg en keek wat
naar de passages. Ondertussen dacht een
bestelwagen, dat hij wat smaller was en
schramde langs een geparkeerde bestelwagen.
Beide spiegels hingen los en volgens de
schade aan de rijdende moet er nogal wat aan
de geparkeerde geweest zijn ook. Kort daarop
kwam Hugo Peeters eraan met de fiets en zo
glipte Phil mee naar achteren van het
gebouw. Eens daar kan men vlug binnen. Amper
onze vest af gedaan, belde Mon Havermans
aan. Mon deed tot nu het secretariaatswerk
voor de vereniging van de verbroederingen,
dit werk kreeg Phil nu te doen. De uitleg en
vergadering duurde tot 16u. Er volgde terug
een wandeling van een half uurtje in een
flinke pas. Terug op camperplaats Vogelzang
was het voor Phil nog enkel de stroomdraad
oprollen en klaar voor vertrek, het was
16u45. Het was een drukker uur, maar door
een ongeval in Kruibeke was het aanschuiven
van net voor de schelde tunnel tot na de
parking in Kruibeke. De rest verliep vlot,
maar het was toch 1u40 rijden, tot onze
Mobil II op zijn vaste stek was geparkeerd.
Phil belde Fie op, zodat alles in 1 keer kon
worden meegenomen. De trip naar Antwerpen en
de vergadering zaten erop, tijd voor de
volgende plannen.
Kilometerstand 74.997 Km., Trip 192 Km.,
Verbruik 10,1L., Reistijd 2u45
Foto's |
|
|
|