|
Datum : |
19
– 21 oktober |
|
Phil terug eens zonder Fie op weg, er was op
maandag opnieuw een vergadering van de
Koninklijke Vereniging 5e
Linieregiment in het Bataljon Bevrijding-5
Linie. Phil vertrok graag op zaterdag, zodat
er wat kon gewandeld worden en op
zondagmorgen naar de rommelmarkt. De Mobil
II had niet veel voorbereiding nodig, enkel
eten voor zondagmiddag, wat brood en
charcuterie, klaar was kees. |
|
Zaterdag 19 oktober: Na Phil’s werk in de
voormiddag zorgde Fie voor het middagmaal.
Zo kon Phil al vertrekken omstreeks 12u50.
Na een ritje van 2u10 min. parkeerde Phil
zich op de verste plaats met zicht op het
kanaal.
Alle oude aanlegsteigers waren weg,
er moeten blijkbaar nieuwe komen, zodat ze
op dezelfde hoogte van de reeds vernieuwde
komen. Kort daarop kwam de havenmeester me
vertellen, dat er op deze plaatsen geen
stroomaansluitingen dichtbij meer zijn. Wel
nog aan de bosrand achteraan, Phil kon daar
wel geraken met zijn haspel van 50m. Op de
keggen rijden en stroom aansluiten, de
eerste wandeling kon starten. Naar het
centrum, tot aan het Bataljon, terug naar de
Belgische begraafplaats, via de kerk naar
het station om zo terug aan de jachthaven te
komen. Daar stonden twee mannen van Aalter
te praten, Phil maakte er een trio van. We
bleven babbelen tot bijna 19u. Na een
namiddag zonder drinken trakteerde Phil zich
op een Karmeliet en die smaakte. Als
avondmaal een stuk baguette met charcuterie
en een glaasje rosé. Na het nieuws en de
dierentuin van Dublin was het op Q2 een film
met Tom Cruise, “Jack Reacher”. Deze
eindigde om 22u45, tijd om te gaan slapen.
Zondag 20 oktober: Een heel rustige
nacht en zonder wekker pas wakker om 8u30.
Koffie zetten en een eitje bakken, zo konden
we er terug voor een tijdje tegen. Nog vóór
Phil klaar was voor vertrek, begon het te
regenen en het bleef maar regenen.
Phil
vulde de voormiddag met wat aan deze tekst
te typen en wat prima was in dit weer, een
vochtcontrole. Met de problemen in onze
vorige Mobil is die vochtmeter een vast
attribuut bij het materiaal. Alles was nog
in orde! Omstreeks 13u was het tijd om aan
het middagmaal te beginnen,
varkenswangetjes, aardappelen en erwten.
Phil besloot na het bakken van de sjalot en
toen de erwten warm waren deze bij de
varkenswangen te doen en het was verassend
lekker. Na de vaat wat naar de Europese
kampioenschappen op de piste kijken en
wachten tot de regen wat verminderde. Dit
was het geval omstreeks 15u50, Phil stond
klaar en vertrok direct op wandel. Hij
besloot op het laatste moment om nog enkele
kruisjes mee te doen om bij de gesneuvelden
van WW2 te zetten. Deze liggen op het tweede
gedeelte van de Belgische begraafplaats.
Phil had zes kruisjes mee, maar er liggen er
daar 9, de drie laatste gaan waarschijnlijk
voor een volgend bezoek zijn. Zes kilometer
verder was Phil terug aan de camperplaats.
Er vertrok juist één van de mannen,
waartegen hij de dag voordien had staan
praten, de andere was nog aan het opruimen
en begon direct iets te vragen. Zo zaten we
terug aan de babbel voor een klein uurtje.
Terug in de Mobil II leste Phil zijn dorst
en werkte nog wat aan deze tekst. Tijdens
het nieuws van 19u. was het tijd voor het
avondmaal, nog een stuk baguette met
charcuterie. Nog wat fruit als dessert en
nog een pintje en wat tv om de dag af te
sluiten omstreeks 23u
Maandag 21 oktober: Verdorie, om 6u15
een fikse bui boven Leopoldsburg, Phil was
direct klaarwakker en zette de koffie.
Als
ontbijt was het een stuk baguette, confituur
en smeerkaas. Na nog een kop lekkere koffie
begon Phil aan de kuis, Mobil II kon een
beurt van de stofzuiger gebruiken. Ook het
toilet werd met de nodige producten
aangepakt. De vuilbak werd naar de
containers gebracht en gesorteerd. Phil
moest tegen 11u30 in “Au Prince Royal” te
zijn voor het middagmaal, maar vertrok toch
om 10u en ging nog eerst eens naar de
Belgische begraafplaats met de laatste drie
kruisjes, die hij de dag voordien te kort
mee had. Na deze ging hij nog eens kijken
naar het “War Cemetery Leopoldsburg” welke
er terug netjes uitzag, nadat er in het
voorjaar everzwijnen in bezig waren geweest.
De 5Km waren in 50min. afgewandeld, iets
sneller dan Phil had verwacht. Zo was hij
ook een dik half uur te vroeg op de afspraak
en had zo nog tijd om een koffie te drinken.
Toen de anderen begonnen aan te komen,
werden we een cava aangeboden en na het
aperitief een Cordon Bleu met frietjes of
kroketten en rood of witte wijn. Met de
wagen reden we tegen 13u45 naar het
Bataljon, waar er nog enkele ons stonden op
te wachten. De vergadering verliep vlot en
was zo om 15u50u reeds afgelopen. Na nog een
pintje vertrok Phil terug te voet naar de
Jachthaven. Onze Mobil II was al klaar voor
vertrek, enkel nog de stroomdraad opruimen
en de keggen wegstoppen. Onze verswatertank
was bijna leeg, dus tankt Phil deze nog
terug vol voor vertrek, alweer een werkje
gespaard voor de volgende uitstap. Om 17u25
werd de cp verlaten, maar 3Km verder tankte
Phil nog diesel, met deze konden we dan ook
nog een tijdje weg. Buiten op de ring in
Antwerpen was er nergens vertraging en deze
viel al bij al nog mee. Net geen twee uur
later stond Mobil II op zijn stekje en
haalde Phil het nodige uit.
Kilometerstand 72.852Km., Trip 328Km.,
Verbruik 9,2L., Reistijd 4u19.
Foto's |
|
|
|